ZASKRBLJUJOČE? Slovenci po pismenosti, računanju in reševanju problemov pod povprečjem

Slovenija

Odrasli v Sloveniji so v povprečju po pismenosti, znanju računanja in sposobnosti reševanja problemov v tehnološko razvitih okoljih pod povprečjem držav članic OECD, je pokazala Raziskava spretnosti odraslih PIAAC 2016. Se je pa pismenost v zadnjih dveh desetletjih precej izboljšala, so sporočili iz OECD.

Približno eden od štirih slovenskih državljanov v starostni skupini med 16 in 65 let je skromno podkovan v pismenosti, računanju in reševanju problemov, kar je precej višji delež kot v drugih državah članicah Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD).

Najvišjo, četrto oziroma peto stopnjo pismenosti je pokazalo 5,6 odstotka sodelujočih, medtem ko povprečje držav znaša 10,6 odstotka. Četrta stopnja pomeni, da je posameznik sposoben združevati, pojasniti in izločiti podatke iz zahtevnih ali daljših besedil, ki vsebujejo odvisne, lahko pa tudi med seboj nasprotujoče si informacije.

Prvo stopnjo pismenosti je dosegla četrtina sodelujočih

Skoraj četrtina sodelujočih, 24,9 odstotka, je dosegla prvo stopnjo pismenosti, kar pomeni, da znajo prebrati kratka besedila znanih tem in v njih poiskati določeno natančno informacijo. Povprečje držav pri prvi stopnji znaša 18,9 odstotka sodelujočih.

Znanje računanja so s četrto oz. peto stopnjo ocenili pri 8,6 odstotka vključenih v raziskavo, povprečje pa na tem področju znaša 11,3 odstotka. Četrta stopnja tu pomeni, da posameznik razume širok spekter matematičnih podatkov, ki so lahko zapleteni, abstraktni ali se nahajajo v nepoznanem kontekstu.

Računati na prvi stopnji zna 25,8 odstotka sodelujočih

Prvo stopnjo znanja računanja je doseglo 25,8 odstotka sodelujočih, pri čemer povprečje držav pri tej stopnji znaša 22,7 odstotka. Tisti s to stopnjo znanja med drugim obvladajo osnovne matematične postopke v konkretnih kontekstih.

Sposobnost reševanja problemov so s tretjo stopnjo ocenili pri 3,7 odstotka sodelujočih, kar je za 2,1 odstotne točke manj od povprečja držav članic OECD. Nekdo, ki je ocenjen s tretjo stopnjo, zna rešiti naloge, ki vključujejo različne računalniške aplikacije, veliko število korakov ter iskanje in uporabo za konkreten primer namenjenih ukazov v novem okolju.

Velika razlika v znanju med posamezniki

Nadpovprečno velika je tudi razlika v znanju med posamezniki. Razlike so po ugotovitvah raziskave med drugim odvisne od starosti, stopnje izobrazbe in socialnih okoliščin posameznikov.

Večina slovenskih delavcev se je pri opravljanju dela v sklopu svoje zaposlitve dobro izkazala. Tako kot v drugih državah članicah OECD imajo omenjene spretnosti med drugim pozitiven vpliv na plače, hkrati pa tudi na neekonomske dejavnike, kot so zaupanje v soljudi, politična participacija in udejstvovanje v prostovoljskih aktivnostih, so še zapisali izvajalci raziskave.

Raziskavo so v Sloveniji izvedli med 1. aprilom in 31. decembrom 2014 na vzorcu 5331 odraslih v starostni skupini med 16 in 65 let. V vseh državah skupaj so v raziskavo vključili 216.250 odraslih.

Deli novico:

muffa |  29 .06. 2016 ob  11: 00
teste sta reševala Dragonja in Jazbec !!!!!
koprčan |  28 .06. 2016 ob  20: 15
hahahahahahahaha, OECD je to ugotovil za SLO. Kaj je pol šele z Anglijo, če zdaj pravijo, da niti ne vedo za kaj je šlo pri njihovem referendumu oz BREXIT-u?
SLO šolstvo res ni na nekem zavidljivem nivoju ampak za članicami OECD-ja se pa lahko brez sramu primerjamo. Ta OECD ni nič drugega kot nekakšna elitna združba, ki dela za interes elite kot naprimer študija OECD, da drugi tir v SLO ni potreben! Torej OECD ugotavlja, da smo SLO nepismeni in da ne potrebujemo drugega tira! ZANIMIVO!
polupismeni: |  28 .06. 2016 ob  16: 23
kriminalisti, sodnice, tožilci ... nema da nema!!.................... :-(