Za slovenski turizem pomembne tudi ustrezne letalske povezave

Slovenija

Na konkurenčnost slovenskega turizma po mnenju javne agencije Spirit močno vplivajo tudi ustrezne letalske povezave, ki Slovenijo povezujejo s ključnimi trgi za slovenski turizem. Tega se zavedajo tudi v Adrii Airways, ki prihodnje poletje načrtuje linijo v Stockholm, nove prevoznike pa poskuša privabiti tudi Aerodrom Ljubljana.

Dostopnost države je eden ključnih dejavnikov, ki vpliva na odločitev turista o obisku destinacije. Po indeksu turistične konkurenčnosti, ki ga izračunava Svetovni gospodarski forum, je namreč ravno neustrezna letalska infrastruktura v Sloveniji tista, ki znižuje konkurenčnost v turizmu, so za STA pojasnili na Javni agenciji RS za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (Spirit).

Dostopnost destinacije močno vpliva na njeno obiskanost, saj postaja z večjim številom letalskih poletov za potencialne turiste vse bolj dostopna. Na Spiritu ocenjujejo, da je za pravi preboj na ključnih evropskih in prekomorskih trgih slovenskega turizma neposrednih letalskih povezav bistveno premalo, zato so nove povezave nujni predpogoj za razvoj slovenskega turizma.

Prepričani so, da ima Slovenija pri razvoju v smeri letalske destinacije še veliko priložnosti, saj gre po eni strani za splošni trend rasti vloge letalskih povezav v potovalni industriji, po drugi strani pa tudi za upoštevanje edinstvene umestitve naše dežele v osrednjo oz. jugovzhodno Evropo.

Razvoja novih linij bi si želeli predvsem za tiste destinacije, s katerimi Slovenija še nima letalskih povezav ali pa jih je v preteklosti že imela, obenem pa predstavljajo pomembna emitivna tržišča za slovenski turizem.

To so skladno s potrebami slovenskega turističnega gospodarstva predvsem Skandinavija, Otok in Iberski polotok. Prav tako bi morali biti odločnejši pri vzpostavljanju prekomorskih čarterskih povezav po vzoru poletnih čarterjev, ki že vrsto let povezujejo Japonsko in Slovenijo, so poudarili na Spiritu.

Pomembno je sodelovanje med Adrio Airways in Spiritom

Sodelovanje med edinim slovenskim letalskim prevoznikom Adrio Airways, upravljalcem ljubljanskega letališča Jožeta Pučnika, Aerodromom Ljubljana, in nacionalno turistično organizacijo oz. sektorjem za turizem pri agenciji Spirit je pri tem velikega pomena, saj gre za pomembno strateško partnerstvo in operativno sodelovanje tako pri razvoju kot pri trženju Slovenije kot letalske destinacije, se zavedajo na Spiritu.

Z vsemi ključnimi partnerji slovenskega turizma pripravljajo marketinški načrt za leto 2015, prvič vključujoč tudi triletni razvojni načrt, v okviru katerega bodo imele letalske povezave pomembno mesto, saj želijo prispevati k rasti turistične panoge, so pojasnili.

Tudi Adria Airways, ki je na seznamu 15 podjetij, predvidenih za privatizacijo, si želi novih linij. Poleti prihodnje leto načrtujejo linijo v Stockholm, morda bodo leteli tudi v Madrid ali Barcelono. Lete v London, ki so jih znova uvedli letošnje poletje, načrtujejo tudi v prihodnji poletni sezoni, so pojasnili za STA.

Glede srednjeročnega načrta uvajanja novih linij so v slovenskem letalskem prevozniku pojasnili, da se dogovarjajo za nove povezave iz Lodža, Tirane, Prištine in z nekaterih drugih letališč. Glede sodelovanja s turističnim sektorjem pri iskanju možnosti za nove linije si želijo, da bi ga bilo še več, predvsem z vidika delitve komercialnega tveganja.

Adria Airways v okviru poletnega voznega reda, ki bo veljal do 25. oktobra, z vsakodnevnimi leti Ljubljano povezuje z 19 destinacijami po Evropi. Skupaj opravi 180 rednih tedenskih letov, in sicer 159 na 19 destinacij iz Ljubljane, iz Prištine v Malmö, München in Frankfurt jih je skupaj 11, šest jih je iz Münchna v Lodž, štiri pa so iz Tirane v Frankfurt. Na poletnem voznem redu je bilo tudi nekaj novosti - med drugim so uvedli lete iz Ljubljane v Varšavo in Prago.

Tudi v Aerodromu Ljubljana, ki naj bi v kratkem dobil novega lastnika, zagotavljajo, da si ves čas prizadevajo za vzpostavitev novih povezav in privabljanje novih prevoznikov. V stalnih stikih in pogovorih so s številnimi letalskimi prevozniki, a zaenkrat še ne morejo poročati o konkretnih dogovorih, so pojasnili za STA.

Sodelovanje s turističnim sektorjem je po njihovi oceni sicer solidno, za povečanje števila letalskih gostov v Slovenijo pa si želijo več sredstev za promocijo države v tujini, usklajeno delovanje in osredotočanje na nekaj ključnih trgov.

Z ljubljanskega letališča osem rednih prevoznikov

Osem rednih prevoznikov z letališča Jožeta Pučnika ponuja direktne lete v 21 evropskih mest - poleg Adrie Airways so to še Air Serbia, Air France, Montenegro Airlines, Easyjet, Turkish Airlines, Wizz Air in Finnair.

Dodatna destinacija, ki jo z rednimi leti med poletjem zagotavlja prevoznik Israir Airlines, je Tel Aviv. Čarterska ponudba je kar široka, predvsem je dobra povezanost s Sredozemljem. Povezave na 24 priljubljenih počitniških destinacij je letos omogočilo osem čarterskih prevoznikov, vključno z Adrio Airways.

Deli novico: