PERMISIVNA VZGOJA V PRAKSI: Vzgajamo čustvene in vedenjske invalide?

Slovenija

Po socialnih omrežjih se je kot blisk razširilo pismo o permisivni vzgoji v praksi. Neznan avtor je na počitniškem delu spoznal, da sistem očitno vzgaja čustvene in vedenjske invalide, saj otroci in mladostniki vse preveč vedo o svojih pravicah in le malo o dolžnostih. Zapis je v dveh dneh delilo več kot 1500 Facebook uporabnikov, zadovoljnih da je končno nekdo bobu rekel bob. Kaj menite vi? Smo do današnje mladine preveč prizanesljivi? 

Pismo objavljamo v celoti:

“Za mano je počitniško delo s slovensko mularijo na morju, nepozabna in bogata izkušnja. Prebral veliko teoretiziranja o permisivni vzgoji, sedaj doživel to v praksi. Ta država, sistem, starši (pa tudi mediji) očitno načrtno vzgajajo čustvene in vedenjske invalide, zakaj forsira tak način, ne vem. Na kratko, mulci do 16-ega leta dobro poznajo svoje pravice (ne pa dolžnosti), če jim kaj ni prav, omenjajo starše, odvetnike in varuha človekovih pravic, ne poznajo meja, odrasle imajo za zlate ribice, ki izpolnjujejo želje, imajo se za samostojne (čeprav še niso polnoletni, ne živijo na svojem in ne služijo). Ta samostojnost pade tisti trenutek ko je treba prijeti za metlo in pospraviti za sabo. Mnogi od njih so prvič videli smetišnico, saj ''mami vedno vse posesa.'' Zlaganje cunj, pospravljanje postelje in mize po obroku? Komedija. Večina od njih so popolni individumi, vidijo le sebe, so brez občutka za skupnost in brez kančka empatije. Komunicirati ne znajo, razen preko mobitelov ali chata. Slabo samopodobo zakrivajo z pretirano samozavestjo, ki ne bazira na ničemer. Prepričani so, da bodo tlesknili s prstom in uspeh, denar in slava bodo prišli. Nimajo samoiniciative, da bi karkoli spremenili (predvsem na sebi), vse je brezveze, jutri jih ne zanima, le takojšen užitek brez obveznosti, vlečejo se kot megla, so zamorjeni, nobenega življenja in iskre ni v teh najstniških kadavrih, zbudijo se le, ko se jim krati ''človekove pravice'', smejijo pa se le ko se zafrkava, norčuje in ponižuje kakega od šibkejših ali drugačnih otrok. Vsak drugi je že diagnosticiran kot hiperaktiven/depresiven/čustveno moten, starši in psihiatri rešujejo probleme tako, da jim dajejo tablete in iz njih delajo odvisnike namesto da bi jih zbrcali v leno rit in nagnali na igrišče/travnik/njivo, skratka ven. Grozljivo je, v kako slabi fizični kondiciji so. Igrišča so bolj ali manj samevala, nič se jim ni dalo, jaz kot povsem povprečen rekreativec sem bil za njih doktor telovadbe. Mnogi izmed njih so iz razbitih družin, kjer vladajo neurejeni odnosi, kar je gotovo delen razlog za tako obnašanje ne pa celoten. Vsi otroci jasno niso bili taki, bilo je nekaj redkih izjem, kjer so mulci še v stiku z samim seboj, starši in naravo, bili so večinoma s podeželja, ki je očitno zadnji okop delovnih navad. Skratka, obup. Zaključek je, da gre z slovensko mularijo (ki bo nekoč držala vse niti v tej državi) rapidno navzdol.”

Kopiram zelo dobro napisan tekst od kolega !Zelo dobro napisano!Za mano je počitniško delo s slovensko mularijo na...

Posted by Rok Pirnat on 13. avgust 2015

Deli novico:

Miha |  16 .08. 2015 ob  22: 22
Kar imamo danes je odraz vloženega pred cca. 20 leti. Ni dobro! Pa če si zamislimo, da smo bili mnenja, da delamo vse prav. Ni treba dosti domišlije, da predvidimo, kaj nas čaka.
Ma |  16 .08. 2015 ob  19: 54
Moj mlajši bratranec (7 let) se slabše obnaša kot njegov bratec (4 leta). Pride na obisk k nam, k noni - niti ne pozdravi, gre v stanovanje kriči, nori kot bi ga strela udarla... in mama - ku megla - sedi na stolu kot vreča krompirja mu ne vkaže nič. Pol pa ko tebi kot gostitelju prikipi in mu rečeš par močnih in ga ven naženeš, se ona oglasi " Joj, ne tako govorit z njim" - kaj ne bo otrok tak! Da ne govorimo o obnašanju pri mizi.... On ni sposoben spoštovat pravil, ki so v drugi hiši.
Drugače je v šoli zelo priden-ima dobre ocene, ampak ko pride domov, se odveže in če ga s čim ne zaposliš, dela gluposti.
nekdo |  16 .08. 2015 ob  19: 05
"Ta država, sistem, starši (pa tudi mediji) očitno načrtno vzgajajo čustvene in vedenjske invalide" Tale stavk je men klučnega pomena. Pa če z državne strani pogledaš, čisto logično! V držav rabiš dva milijona egoističnih budal, pa lohka delaš z njimi kar hočeš. Če bi teh dva milijona dihal, mislil, delal en za druzga, držal skupi, nima nobena vlada nobena policija, nobena vojska šans prot njim, če jim kaj ne paše.
@kdo je kriv |  16 .08. 2015 ob  18: 35
-2
si pa res ubogi, tako pač je !!!!
muffa |  16 .08. 2015 ob  18: 27
in ko bodo odrasli, bogi mi in ta svet!!!!
koprčan |  16 .08. 2015 ob  16: 38
@ jazst56 | danes ob 16:17, se popolnoma strinjam, vzgoja se začne najprej doma in starši smo vzgled!
jazst56 |  16 .08. 2015 ob  16: 17
to je sedaj že najmanj druga generacija te tako opevane permisivne vzgoje. torej, če hočemo, da bodo naši nasledniki zaupanja vredni državljani, je nujno kot prvo prevzgojiti njihove starše. nobena druga vzgoja ne bo pomagala. otroci gledajo svoje starše in kdo je največji frajer, kot foter, ki si upa, nadreti policaja, izsiliti prednost, se vriniti v vrsto, mogoče celo koga na gobec, če se pritožuje...
koprcan  |  16 .08. 2015 ob  15: 40
Nekateri otroci zares zlorabljajo svoj polozaj in izzsiljujejo dorasle s svojimi pravicami, ceprav se ne zavedajo, da tudi oni morajo spostovati pravice odraslih, itd... gre se za medsebojno sposotvanje, katerega ne poznajo ne odrasli ne otroci. Zakoni pa so itak napisani zato, da jih nekateri lahko zlorabljajo.
koprčan |  16 .08. 2015 ob  15: 11
tako kot vsi ostali, tudi sam ugotavljam, da je ta članek resničen odsev današnjega stanja kar se tiče vzgoje doma in pa predvsem šolske vzgoje, ki zgleda, da ni več niti pribložno podobno tistemu kar je bilo do 90-let. Permisivno vzgoja? Sicer je ne zagovarjam, ker potem res kot zgleda, da pripelje do tega kar smo lahko v tem članku prečitali. Ampak ali ta članek resnično govori o permisivni vzgoji???? Bolj imam občutek, da ta članek ne govori o permisivni vzgoji ampak enostavno o odsotnosti vzgoje, saj starši danes ne najdejo več časa za vzgojo (iz več razlogov od iskanja službe, pehanja za službo ,... in lenobi staršev), ko pa je kaj narobe, pa tisti starši, ki imajo malo več pod palcem to nadomestijo z vzgojo in se okrepijo z raznimi odvetniki in strokovnjaki, ki bodo napisali in povedali vse v njihovo korist samo zato, da jih finančno "cuzajo", tisti, ki pa nimajo denarja pa za vse krivijo družbo in je za vse kriva družba, oni sami pa nič. Današnja mladina pa "jebat ga" je pač malo bolj seznanjena s pravicami kot smo bili mi oz. takrat odkrito povedano pravic takšnih kot so danes sploh ni bilo. Prej se je pretiravalo v eno skrajnost danes pa v drugo!!!
Seveda sem sam proti nekakšni terorizaciji in fizičnemu izživljanju nad otrok, ampak, da nam je staršem odvzeta tudi možnost za podelit kakšno "vzgojno" takrat, ko je le-ta res po trebna, pa je tudi skrajnost. Še enkrat, ne govorim o tem, da bi fizično kaznovanje, pretepanje in trpinčenje zamenjalo vzgojo, NIKAKOR!!!! Če pa kak starš svojega otroka spametuje tako, da ga povleče za ušesa ali mu da kakšno po zadnji plati, potem ko je izrabil že vse ostale možnosti pa se mi tudi ne zdi, da bi to enačili z fizičnnim nasiljem in pretepanje otrok! Na srečo do danes se pri vzgoji svojih otrok še nisem rabil posežt po tem da bi svojega otroka potegnil za ušesa ali pa mu jih dal po tazadnji, ko pa gledam nekatere druge otroke in starše, pa bi najraje najprej "zašlatal" kakšno okoli kepe staršem in tudi otrokom, saj je včasih, ko vidiš, da otrok enostavno ne upošteva staršev jih pri temše žali vpričo drugih je, pa po moje skrajni čas, da se otroku pokaže, kaj je prav pa če tudi jih dobi okoli ušesa. Noi zdaj pa pričakujem en kup komentarjev o tem kako me boste okrcali ker sem napisal, da zagovarjam fizično kaznovanje otrok.
Da o šolskem sistemu tukaj niti ne govorim, ker ni niti senca o tem kaj bi moral bit!!!
Krivi... |  16 .08. 2015 ob  13: 51
...smo starši, pa tudi šolski sistem, ki otroke že dokaj zgodaj pouči o pravicah otrok, o dolžnostih pa ne. Bojim se, kaj bo ko bodo ti otroci mogoče celo kdaj imeli svoje otroke, kako jih bodo vzgajali? Če bojo sploh vedli kako se jih naredi?
Zgrešen šolski sistem |  16 .08. 2015 ob  13: 07
sedem ur v šoli- sedenje, popoldanska dejavnost -sedenje-kup smeti pri nalogah in učenju-sedenje, vsaj tisti , ki imajo popoldan kakšen šport se razgibajo ...naša deklica ga ima.In je ura osem zvečer, ko se vse zaključi.Tako izgleda normalen šolski teden.Eno samo sedenje......In zares je odvisno od nas staršev , koliko uspemo preprečit tega sedenja....povsem se strinjam z zg pismom.
Kako naprej? |  16 .08. 2015 ob  13: 04
10
Res je razvajenci zdaj vzgajajo še večje razvajence! Sama želim svojega otroka vzgajati drugače. Pol pa takoj slišiš, da preveč pričakujem od svojega otroka (Zakaj, ker pričakujem da pri miru sedi ko je kosilo in ker mora za sabo pospravit?) da sem prestroga (Ker včasih povzdignem glas?) pa saj otrok še ne razume kaj hočem od njega... Dajte no otrok se še kako hitro zaveda svoje situacije. Mi smo morali doma sesat, kuhat, pomagat na vrtu... igrali pa smo se v gozdu. Zdaj vsaj vem kak se kaj skuha, ne pa moja soseda ki me pokliče KAK SE SKUHA PREŽGANKA ( pa stara je 30), pa vem kak posadim patradižnik da mi lepo uspeva, pa ne jamram o tem kak me izkoriščajo v službi... je pač treba delat. Danes pa si ti otroci pri 15ih ne znajo nardit sendvič, to da jejo samo te kupljene smeti in McDonalds sploh raje ne razpravljam. Pol se pa čudima da nič ne znajo. Učitelice v šolah že več ne vedo kako bi še delale z njimi... seveda če pa jim starši pišejo domače naloge. Kmalu bojo jim starši pisali prošnje za službo in hodili namesto njih delat. Začnite mislit KAM TO PELJE? in se začnite o tem naglas pogovartjat, ker le s tem da se začnemo osveščat bomo lahko kaj spremenili
1