NOVOST: Na trg prihajajo izdelki iz istrskih zelišč in dišavnic

Slovenija

Na policah nekaterih slovenskih lekarn in trgovin so pod blagovno znamko Histria Botanica že na voljo naravni hidrolati in eterična olja iz osmih različnih zelišč in dišavnic, ki so doma v Istri. Posebno pozornost namenjajo hidrolatom, torej v vodi topnim učinkovinam, pridobljenih s postopkom destilacije zelišč.

Histria Botanica je majhno kmetijstvo, kjer na okoli dveh hektarjih zemljišč v dolini reke Dragonje pridelujejo in predelujejo avtohtona zelišča in dišavnice. Trenutno destilirajo osem različnih rastlin: meliso, rman, šetraj, lovor, cipreso, istrsko sivko, rožmarin in smilj.

Kupcem trenutno ponujajo 22 različnih izdelkov blagovne znamke Histria Botanica, ki so na voljo v zeliščni lekarni Sanatura v Maxiju ter hipermarketih Mercatorja v Ljubljani in Kopru. V naslednjih dneh pa bodo izdelki na voljo tudi na policah vseh poslovalnic Lekarne Ljubljana.

Kmetujejo povsem naravno, brez škropiv in na tradicionalen način. Letos so destilirali okoli šest ton različnih zelišč in dišavnic, iz njih pa pridobili pet ton hidrolata in 30 litrov eteričnega olja. Zelišča in dišavnice še sveže destilirajo s postopkom parne destilacije, s tem pa pridobijo eterična olja in v vodi topne snovi, hidrolate.

Te ne pridobivajo samo iz cvetov, ampak iz različnih delov rastlin, od korenin in lubja do listja, sadja in semen. Hidrolate je mogoče uporabljati v naravni kozmetiki, aromaterapiji, prehrani, za celostno zdravljenje, kot dodatek pijačam, za terapevtske kopeli, za boljše zdravje hišnih ljubljenčkov, za čiščenje stanovanja, za nego rastlin, za izdelavo naravnih mil in podobno.

Deli novico:

aine |  14 .12. 2015 ob  18: 14
Marko vstanem zjutraj, delam do noči in od tega živim. Nimam težav s prodajo (trkam na les) saj se kvaliteta dobro prodaja.Me pa kljub temu malo pojezijo tovrstni članki saj na nek način lažejo in zavajajo. Veš večina kmetov nima pravzaprav nobenih možnosti za promocijo saj kot prvo ne zna drugega kot delat na svojih njivah in tudi nima sredstev, da bi si promocijo lahko privoščil. In od lokalnih medijev, če že ne pomoči bi človek pričakoval vsaj, da korektno poročajo. Če ne bomo mi pomagali našim noničem kdo jim bo.
Promocijsko udaren ''pridelovalec'' soli je na obali zgolj eden in ta v resnici ne dela drugega kot preprodaja saj sam ne pridela ničesar.
boton |  14 .12. 2015 ob  08: 52
slovenska ali hrvaška istra?.......recimo smilj v slovenski istri skoraj da ne raste....zaščitena rastlina na hrvaškem...
Marko |  13 .12. 2015 ob  11: 45
Aine. Pa potrudi se tudi ti! Poznam pridelovalce soli, cilija itd.... Niso napihnjeni, noben medij jim ni prav posebno naklonjen itd. Vstanejo zjutraj in začno delat. Na samopromociji, eventih itd. Potrudi se! Verjetno ti bo prej uspelo kot bit drugim na mali način fous. Lp :) pa brez zamere in srečno v poslu. Ker samo tako bomo (boste) preživeli. Od Cmerarja v lj nebo nič
aine |  13 .12. 2015 ob  11: 37
Vsakemu podjetniku, ki uspe prodreti na trg in preživeti kapo dol. Vaši članki so pa ena huda tragikomedija. Novost na obali sol z okusom. Novost na obali čili omake. Novost na obali hidrolati. A bejž no bejž. Kmetje to prodajamo praktično od vedno samo smo samo kmetje in nas mediji tudi povohate ne saj nimamo sredstev za širšo promocijo.