NOV ZAKON ZA PETINDVAJSETICE: Bo obvezna uporaba čelade?

Slovenija

Državni zbor je v prvi obravnavi z 35 glasovi za in 34 proti sprejel novelo zakona o motornih vozilih, ki jo je na pobudo predsednika koprskega mestnega odbora NSi Danijela Sertiča v parlament vložila Nova Slovenija. S spremembami se želi uveljaviti več varnosti za voznike koles s pomožnim motorjem, ki imajo vgrajeno omejitev do 25 km/h in trenutno ne potrebujejo izpita in tudi ne čelade. Ne glede na to pa predvsem mladoletne osebe zaščito, ki omejuje hitrost, odstranijo in se vozijo tudi s hitrostjo do 90 km/h. 

Divjanje mladih na cestah je povzročilo kar nekaj nesreč, tudi s smrtnim izidom. Predlog NSi je, da kolesa s pomožnim motorjem lahko vozijo le starejši od 14 let, pri tem pa je do starosti 18 let obvezna uporaba varnostne zaščitne čelade. Prav tako se predvideva sklenitev obveznega osnovnega zavarovanja, iz katerega bo v primeru povzročene prometne nesreče krita odgovornost ter uvedba identifikacijskih tablic, ki bodo policiji omogočala takojšnjo identifikacijo lastnika vozila. Potrebno je opozoriti, da ne gre za registrske tablice, ampak bodo kolesa s pomožnim motorjem na podlagi sklenjene kupoprodajne pogodbe le vpisana v posebno evidenco.

Danijel Sertič je ob včerajšnji minimalni podpori zakona v prvi obravnavi dejal: "Kot pobudnik spremembe sem zelo zadovoljen, da je zakon preskočil prvo oviro, čeprav le za en glas. Moje veselje je toliko večje tudi zato, ker so zakon podprli nekateri poslanci iz vrst koalicije. Končno je prevladal razum vladnih strank in prepričanje, da je zakon v dobrobit varnosti vseh naših prebivalcev. Minister je poudaril, da že dolgo ugotavljajo to težavo, a za izboljšanje stanja še niso nič naredili. Presenetilo pa me je glasovanje poslancev z obale – enega sploh ni bilo na glasovanju, ena izmed primorskih poslank pa je glasovala celo proti. Sedaj bo potrebno počakati na obravnavo zakona na parlamentarnem odboru za infrastrukturo, okolje in prostor, kjer bom z zanimanjem spremljal razpravo. Upam, da se zakon s kakšnimi izboljšavami še nadgradi in da bo na koncu sprejet. Skratka, vesel sem, da nam je po letu in pol dela na tej zgodbi le uspelo."

Deli novico:

kiti |  19 .05. 2016 ob  07: 40
Z obalnega konca se je našel še kakšen ki je glasoval proti....

https://www.dz-rs.si/wps/portal/Home/deloDZ/seje/glasovanje?mandat=VII
25 - 125 |  19 .05. 2016 ob  07: 27
že po komentarjih se vidi, kakšni usranci smo v tej bedni deželici, žal tudi moji. Tisti, ki ste spodaj naštevali vse omejitve od 25 - 125 imate popolnoma prav in moj glas.
Sertiču, ki mi je sicer na pol simpatičen pa čestitke za uspeh. Predlagam, da se javno izpostavi osebo - poslanko iz tega prostora, ki je glasovala proti. Omenjena samo dokazuje, da je v politiki zato, da glasuje proti predlogom opozicije. Tu jo nič ne briga, če gre za življenje ali smrt. On je preveč prevzvišena, da bi se spustila na raven ubogih mater, ki so izgubile otroke, zaradi slabega zakona o 25icah.

Isolano, Meho in njegov somišljenik pa ste preveč zaostali, da bi razumeli bistvo.
Bepo |  19 .05. 2016 ob  06: 42
Vsako 25- ico ki se ugotovi da gre več kot 25km/h, takoj po hitrem postopku na dinos pod prešo in amen.
isolano |  19 .05. 2016 ob  00: 28
bravo danijel tebi treba celada anka za hodit po plocniku
vai a lavorare
@poštenjak |  18 .05. 2016 ob  23: 15
Poštenjak,upam da nikoli pa res nikoli ti ali kdo drugi, doživi bolečino,ko izgubiš sina edinca ker je zakon napisan tako kot je.Čelada mora bit definitivno.Še za na smučanje je obvezna...kaj se gremo? Koliko mladih ljudi mora umret na cesti zaradi hujših poškodb glave? Koliko še? KOLIKO STARŠEV MORA OSTATI ŠE BREZ SINA,HČERKE?! Koliko.....
@Meho |  18 .05. 2016 ob  21: 56
Se strinjam
Meho |  18 .05. 2016 ob  19: 53
-5
Absolutno Proti uvedbi.
Niso  |  18 .05. 2016 ob  17: 46
problem čelade. Vse kar se premika po cesti je treba registrirat. Samo tako bomo ustavili mentalne nedonošenčke .
Nejc-- N:M: |  18 .05. 2016 ob  17: 13
-3
Se pridružujem menju nekaterih ki bi z B KATEGORIJO uvedli Aa1 razred..zakaj ker preprosto 25 in 45 niso dovolj močne za hribovje naših cest i resno delajo zastoj. MISLI SI .. hrib Markovec .. ko ga tak zadihan motorček komaj zmore.. Ampak to bi bilo vezano tudi z enim pogojem.. imeti 45 -ko vsaj 4leta da greš lahko na 125 in nič ( 0 ) kazenskih točk. in da gre le za vozila Z AVTOMATIČNIM MENJALNIKOM .( koliko časa voziš 50ccm- te podatke lahko dobiš le iz zavarovalnice-police zavaovanja. )S tem bi rešili tudi probleme delavcev POŠTE ki z takimo skuterji raznašajo pošto po brdih Slovenije in se mučijo z 50ccm. Zato sta po mojem oba predloga na mestu.
kagumer |  18 .05. 2016 ob  16: 16
11
Ko se je sprejemalo zakon o 25-icah se je že vedelo, da bo tako.... ampak prevladal je kapital in biznis, predvsem uvoznikov poceni kitajskih skuterjev, ki so obogateli na ta račun.
Prav ta ko ni razumno, da z B- kategorijo lahko voziš 500 kubični MP3 (ki ni nič drugega kot motor), ne moreš pa voziti niti Tomos BT-50 ali 15SLC ki komaj razvije (če) 80 km/h
Bolj kot drugo |  18 .05. 2016 ob  16: 01
me zanima, kateri so ti posranci, ki so glasovali proti ureditvi tega področja......obstaja kakšen seznam, da vemo kateri posranci mislijo, da je sedanje stanje OK?!
Izolan |  18 .05. 2016 ob  15: 26
To z B kategorijo, da lahko voziš skuter do 125ccm bi bilo pametno uvest, ker s temi 50 ko na cesti je totalno mimo !
1