Veselinovič: Politika je spodbujala menedžerske prevzeme

Slovenija

Nekdanji predsednik uprave NLB Draško Veselinovič je na ljubljanskem okrožnem sodišču v sojenju zaradi suma oškodovanja Pivovarne Laško pri financiranju njenega prevzema danes dejal, da je politika nekaj časa aktivno spodbujala menedžerske prevzeme. Podaljšanje posojila Infond Holdingu po njegovem mnenju ni bilo sporno, saj je bilo zavarovano.

V zvezi z menedžerskim prevzemom Pivovarne Laško je Veselinovič dejal, da je bilo pred leti takšnih prevzemov v Sloveniji zelo veliko. "Mislim, da je politika nekaj časa spodbujala take prevzeme," je dejal. Banka se tako po njegovih besedah ni ukvarjala z zakonitostjo financiranih poslov. "Če država ni želela takšnih prevzemov, bi jih morala prepovedati," je dejal.

Leta 2009, ko je upravo NLB vodil Veselinovič, je banka za nekaj mesecev podaljšala kratkoročno posojilo Infond Holdingu, preko katerega je nekdanji predsednik uprave Pivovarne Laško Boško Šrot obvladoval laško pivovarno, vendar pa posojilo po Veselinovičevem odstopu ni bilo podaljšano, Infond Holding pa je šel v stečaj. Nekdanji predsednik uprave NLB je ocenil, da je politika tedaj blokirala holding.

"V banko sem prišel v podedovano stanje in kredit se je že prej podaljševal, na leto pa se je tudi neto nekoliko poplačeval," je poudaril. Dodal je, da je sicer šlo formalno res za kratkoročno, realno pa za dolgoročno posojilo.

Posojila so zgolj reprogramirali

Pojasnil je, da v tistem času največja slovenska banka podjetjem praktično ni dajala novih posojil, temveč je šlo večinoma le za njihovo reprogramiranje. "Če od nekega podjetja zahtevaš, da takoj vrne kredit, težko pričakuješ, da bo to preživelo," je ocenil. Po njegovih besedah je šlo za nekaj čez 130 milijonov evrov posojila, da bi ga povrnil, pa bi Infond Holding najbrž potreboval približno 10 let.

Posojilo je bilo sicer zavarovano z 12,5 odstotka delnic Mercatorja in 20-odstotnim deležem Pivovarne Laško. "V principu je bilo dobro zavarovano, sploh glede na tedanjo vrednost delnic Mercatorja," je poudaril Veselinovič. Preseneča ga sicer, da je varuh konkurence pred leti družbam iz skupine preprečil prodajo Mercatorja, sedaj pa dovolil. "V tistem času je politika zelo aktivno nastopala proti prodaji," je dodal.

Šrot prevzeme izpeljal v letih 08', 09'

Šrot je kot prvi mož Pivovarne Laško in predsednik nadzornih svetov Pivovarne Union in Radenske v letih 2008 in 2009 izpeljal menedžerski prevzem Pivovarne Laško. Pozneje so družbe znotraj skupine, domnevno po njegovih navodilih, sklepale posojilne pogodbe s Šrotom povezanima družbama Infond Holding in Center Naložbe, ki pa nikoli niso bile poplačane v celoti.

Šrot je po mnenju tožilca Jožeta Kozine s tem, ko je za potrebe refinanciranja prevzemnega projekta prenašal sredstva na Infond Holding, naklepno oškodoval družbo, saj je vedel, da ta posojila, ki so bila že v začetku nezakonita, ne bodo vrnjena. Nekdanji direktor Infond Holdinga Matjaž Rutar in nekdanja Šrotova svetovalka Vesna Rosenfeld pa sta obtožena pomoči pri zlorabi položaja.

Deli novico:

pips |  10 .09. 2014 ob  23: 27
po moje so za stanje v tej državi krivi marsovci,kmalu jih bodo obtožili in jim prepovedali vstop v državo
Solinar |  09 .09. 2014 ob  23: 34
Ne vem če je mel več kot dvaintrideset let ko so mu zaupali vso našo preišnjost.
Peter |  09 .09. 2014 ob  22: 29
Ok, strinjam se s tabo, da so nekateri imeli prevelike apetite in da so bili v konfliktu interesov. Na eni strani je vodil podjetje, na drugi strani pa je kupoval njegove delnice. Ampak to v svetu ni prepovedana zadeva, morda je boljše regulirana kot je bila pri nas. Anpak, za vraga, nihče me ne bo prepričal, da je šel direktor na banko s pištolo v roki in od bankirja zahteval denar. Če si dobro prebral gornji članek, je Veselinovič lepo pojasnil, da so bila zavarovanja za bančnike dobra, zastavljene delnice so visoko kotirale, posli so bili za njih čisti. Seveda je potem ratala eksplozivna zmes politično forsiranega nacionalnega interesa, našega strahu pred investitorji iz tujine, sesutja borz in najhujše gospodarske katastrofe po 1929, in strinjam se, tudi pohlepa nekaterih, ki niso videli mej v zadolževanju. Ampak, ponavljam, denar so jim dajali v večini bankirji bank, ki so bile v državni last. In zdaj jih moramo mi vsi skupaj sanirati. Zato pravim, da je licemerno zdaj pribiti na križ par direktorje in jih strpati v zapor, medtem pa se ostali, ki so tudi držali štango lepo hahljajo in še pričajo na sodišču.
@ Peter |  09 .09. 2014 ob  21: 45
Ne vem kje ti živiš, samo ne tebe ne mene ne more nihče prisilit, še najmanj pa pokvarjena politika, da vzamemo kredit zato, da si kupimo podjetje. Če nimaš denarja nimaš, .........vendar so bili direktorji pohlepni in prepričani, da bo kredit ostal javni dolg, kar je v določenih primerih tudi postal.
Managerji, direktorji so bili dovolj pokvarjni in bili prepričani, da jim grepravico, da potsanejo kapitalisti v firmi, ki je bila v socializmu "naša", družbena.
frskec |  09 .09. 2014 ob  21: 22
Veselinovič je bil tudi direktor ljubljanske borze, ki je bi umaknjen zaradi nečednih poslov...in potem je bil dober bankir, za vladajočo družbo. Zato smo pa tam, kjer smo.
jara gospoda |  09 .09. 2014 ob  19: 26
s kravatami
Peter |  09 .09. 2014 ob  18: 43
Kaj ti spodnji komentator si morda pred desetimi leti živel še na Luni? Ne samo, da je spodbujala, v imenu "nacionalnega interesa" in s strašenjem pred kupci iz tujine je politika ZAHTEVALA od direktorjev, da oni in zaposleni pokupijo državne deleže v podjetjih. Veselinovič ima v celoti prav. In ker so bile ta glavne banke državne, so pač direktorji teh bank (da ne bi izgubili služb!) poslušno ubogali politike in talali kredite za notranje prevzeme. To je vsa zgodba! Zdaj je najlažje par direktorjev pribiti na križ in jih spraviti v zapor, medtem ko se taisti politiki, ki so vse skupaj zakuhali, lepo leta in leta vrtijo po istih ministrskih in predsedniških foteljih...Kaj se zdaj sprenevedamo, s tožilci vred?
Ma kaj smo mone? |  09 .09. 2014 ob  17: 35
Kaj pomeni, da je politika vzpodbujala?

Enako kot če publika vzpodbuja nogometaše.
Zato, ker jih vzpodbuja pa morajo zmagat mimo pavil ali kaj?