Solkan in Plave bodo povezali s kolesarsko potjo

Goriška

V teh dneh se med Solkanom in Plavami začenjajo gradbena dela, saj bodo na sedanji trasi vodovoda uredili sodobno kolesarsko pot v dolžini 9,2 kilometra. Investitor, Direkcija RS za ceste (DRSC), je za naložbo uspela pridobiti evropska sredstva, celotna investicija pa je ocenjena na 4,9 milijona evrov.

Investicijo v kolesarko pot se načrtuje in pričakuje že desetletje, je na današnji novinarski konferenci povedal župan Občine Kanal ob Soči Andrej Maffi.

Kolesarji so doslej uporabljali magistralno cesto, ki je zelo prometna in po njej vozijo tudi številni težki tovornjaki, zato so jo poimenovali kar "cesta smrti". Vendar pa se že sedaj pripravljajo, da bo poslej drugače, saj na koncu načrtovane kolesarske poti pripravljajo ureditev rekreacijskega centra s številnimi dejavnostmi.

Nad investicijo so navdušeni tudi na novogoriški občini. Zavedajo pa se, da bodo morali urediti tudi ostalo infrastrukturo, s katero bodo novo kolesarko pot navezali na obstoječo cesto. Po besedah novogoriškega župana Mateja Arčona se v občini trudijo za uresničitev projekta izgradnje mostu preko reke Soče, s katerim bi omenjeno kolesarsko pot navezali na mestne poti v Solkanu.

Gradili bodo leto in pol

Pot po desni strani reke Soče že zdaj uporabljajo številni rekreativni kolesarji in tekači. V času gradnje pa jo bodo popolnoma zaprli za uporabnike in tako gradbincem omogočili nemoteno delo.

Kolesarsko pot bodo zgradili predvidoma v 18 mesecih. Poleg ureditve poti bodo morali postaviti številne varovalne ograje, ki bodo varovale kolesarje pred padajočim kamenjem s pobočja, ob poti bo šest počivališč, na poseben način pa bodo uredili tudi prehod pod železniško progo. Na tem mestu bodo morali kolesarji prek posebnih stopnic in podestov, zato bodo morali približno 60 metrov prepešačiti.

Irena Zore Willenpart iz DRSC je povedala, da bo kolesarska pot namenjena tudi vzdrževalcem vodovoda, železnice in Soških elektrarn, zato bo kolesarjem na voljo tudi toliko izogibališč.

večina sredstev iz EU

V vrednost projekta so poleg izgradnje prišteti tudi odkupi zemljišč, priprava projektne dokumentacije ter pridobitev vseh potrebnih soglasij. Priznanih stroškov investicije je za štiri milijone evrov, od katerih bo 85 odstotkov prispevala EU, 15 pa bo šlo iz proračuna DRSC.

Kot pozitivno je Zore Willenpartova ocenila, da je za kolesarsko pot uporabljena trasa vodovoda, na kateri sta občini že v času gradnje predvideli kolesarsko povezavo.

joc |  03 .12. 2013 ob  10: 19
Pozabili ste v članku napisati ali asvaltirana??
boco |  29 .11. 2013 ob  23: 19
sej sprehajalna pot je že sedaj.edino ne štekam tistih 60 m peš-to naj bi bilo tam kjer se spustiš pod most na spodnjo traso?pa to je 10 m vsega skupaj!
nobody |  29 .11. 2013 ob  23: 02
Vse kar je dobro je treba uničit...žalostno. Pa da ne govorimo o denarju - za 533.000 EUR na km bi mogla biti tlakovana v zlatu! Sama korupcija!
2 |  29 .11. 2013 ob  22: 49
upam samo da ne bodo stavili gladkega asfalta, ampak recimo takega kot je na Cerju. Pa da bodo dali kaksne omejevalnike, da se po poti ne bodo vozili krosisti, in ostali motorji.
1 |  29 .11. 2013 ob  17: 57
Ah, nej pustijo tko kot je. Bo ratala sprehajalna pot tko kot je med rožno in šempetrom...