VAS ČAKA POT V NOTRANJOST? Kako voziti po snegu in poledeneli cesti

Slovenija

Vremenoslovci napovedujejo, da nas bo v noči na ponedeljek dosegla hladna fronta, ki bo del Slovenije tudi pobelila. V snegu in poledici so razmere na cesti spremenjene, čemur je treba prilagoditi tudi način vožnje. Kot poudarjajo inštruktorji Avto-moto zveze Slovenije (AMZS), je prvo pravilo zmanjšati hitrost.

Fizikalnih zakonov se ne da prelisičiti, voznike opozarja inštruktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan. Kot je dejal, ob prehitri vožnji na poledeneli cesti ali v snegu vozniku niti najboljše pnevmatike in ne njegovi hitri refleksi ne bodo pomagali pravočasno ustaviti pred oviro.

A v primeru snežnih razmer je potreben razmislek še preden se voznik sploh odpravi na cesto, je pojasnil Legan in poudaril: "Če zaradi velike količine snega stranske ceste niso dobro splužene, za pot raje izberite glavne ceste. Poslušajte prometna obvestila, preverite, kje so zastoji."

Še preden voznik spelje, pa naj temeljito očisti stekla na avtu, preveri delovanje luči in tekočino za pranje vetrobranskega stekla, je naštel Legan.

Zaradi daljše zavorne poti je v razmerah poledice ali snega na cesti zelo pomembna varnostna razdalja, ki mora biti daljša kot običajno. Voznikom Legan še priporoča, naj zbrano opazujejo dogajanje pred seboj. "Tudi kadar je vidljivost slaba, upočasnite in povečajte varnostno razdaljo," je izpostavil.

Še ena stvar, na katero je treba biti pozoren ob poledici in snegu na cesti, je način zaviranja. "Zavirajte, zavijajte in pospešujte nežno," je opozoril inštruktor AMZS.

V primeru, da bi avto sredi ovinka začelo zanašati, inštruktor Legan svetuje: "Nogo s plina, vklop sklopke in zaviranje. ABS zavorni sistem, s katerim so opremljeni praktično vsi avtomobili, omogoča hkratno zavijanje in zaviranje. V enakomernem loku se zapeljite okoli ovire oziroma v smeri ceste. Reakcije na volanu naj bodo mehke, glejte v smer, kamor bi radi zapeljali."

Legan ima pripravljeno rešitev tudi za situacije, ko bi začelo vozilo drseti: "Uporabite sklopko. Z natančnim držanjem volana in nežnim upravljanjem umirite avtomobil." Ko uporabimo sklopko, izklopimo pogon koles, kar jim omogoča prosto vrtenje, zaradi česar se najlažje in najhitreje ponovno oprimejo vozne podlage, avto pa se hitreje stabilizira, je pojasnil.

Voznike Legan opominja tudi na to, da na cesti niso sami: "Morda avto pred vami nima zimskih pnevmatik, morda na prehodu za pešce drsi, morda cesta ni splužena do roba in morajo pešci hoditi po voznem pasu. Opazujte dogajanje, upočasnite in bodite pripravljeni na vse."

Deli novico:

zapuščena |  12 .11. 2017 ob  22: 07
@Forešt: ker je tudi moja tablica KP, se vas moram torej paziti?
Foreśt |  12 .11. 2017 ob  21: 51
-3
@zapuščena, ja po avtocesti... zjutraj smer KP-Lj, popoldan pa Lj-KP. Sama cesta me zjutraj ne skrbi, ampak uni s tablico KP.
zapuščena |  12 .11. 2017 ob  18: 09
@Forešt: po kateri cesti pa vi 150 vozite? Mogoče na gokart pisti?
@futešt |  12 .11. 2017 ob  17: 00
....še 1x dokazano da ste bedaki.
Forešt |  12 .11. 2017 ob  16: 57
-2
Ja in potem prideš na avtocesto in koprčani vozjo 60 km/h in gužvo delajo. Forešti pa radi damo na gas in to kar min. 150 km/h. Koprčani ostante doma ko sneži.
@ojoj |  12 .11. 2017 ob  10: 34
Raje napišite članek, kako in kdaj naj Dars pluži ceste ;)