Vrhpoljski vinarji si želijo boljše prepoznavnosti

Vipavska dolina

 Pet vrhpoljskih vinarjev se je združilo pod blagovno znamko ENO Vrhpolje. Pričakujejo večjo prepoznavnost in z njo boljšo prodajo svojih vin. S projektom, za katerega so pridobili okrog 200.000 evrov iz evropskih skladov za razvoj podeželja, so pripravili informativne table, zloženke v treh jezikih in pokrili promocijo na večjih vinskih sejmih.

Vrhpoljski vinarji so se pomena sodelovanja in povezovanja zavedli že pred leti, zato so ustanovili Vinogradniško turistično društvo Vrhpolje, je na nedavni novinarski konferenci povedal predsednik društva Branko Tomažič. Iz prvotnih 12 se je članstvo v društvo skrčilo na osem vinarjev, v projektu ENO Vrhpolje pa sodeluje pet največjih vinarjev, ki se preživljajo s pridelavo in prodajo vina.

Z vinom so povezani tudi največji dogodki v vasi, kjer društvo pripravlja februarski pohod med vinogradi in tradicionalno martinovanje v novembru.

Popotnik mora začutitu, da je prišel v vinski kraj

"Naš osnovni namen je bil, da bi naš kraj tako promovirali, da bi popotnik, ki gre skozi Vrhpolje, začutil, da je prišel v vinski kraj. Tako smo postavili informativne table ter pripravili zgibanke, ki jih delimo ob različnih promocijah in degustacijah doma in v tujini," je povedal Tomažič.

Vrhpoljci pričakujejo, da bodo na tak način privabili v kraj več obiskovalcev, ki jim bodo odprli vinske kleti in jim ponudili domačo vinsko kapljico.

Direktorica družbe Aladin Lučka Pelhan, ki je pripravila projekt, je povedala, da so želeli narediti nekaj drugačnega, nekaj kar bi vasi ostalo tudi po zaključku projekta. Obenem pa so z blagovno znamko želeli poudariti tradicijo in zgodovino vinarstva v Vrhpolju pri Vipavi.

Kot vinarje jih je omenjal že Valvasor

"Projekt smo zastavili tako, da smo skušali z novo blagovno znamko ENO Vrhpolje zaobjeti vse tiste enosti, edinosti, ki jih dejansko Vrhpolje ima - od zelo specifične geografske lege do izjemne tradicije vinarstva in trsničarstva, saj ima Vrhpolje enega najstarejših zapisov o kakovosti svojega vina v Valvasorjevi knjigi Slava vojvodine Kranjske. Po drugi strani pa smo želeli izkoristiti povezanost vrhpoljskih vinogradnikov, od tu izhaja tudi ime ENO," je pojasnila.

Pelhanova je povedala še, da je projekt tudi zanje predstavljal poseben izziv, saj je bilo potrebno dejansko pripraviti neko "nadznamko", ki povezuje že obstoječe blagovne znamke, in s tem tudi neko novo kakovost. "Obenem pa smo obdržali identiteto vsakega posameznega vinarja, vina, vrhpoljske domačije," je še dejala Pelhanova.

Prvi odzivi so dobri, v Vrhpolje pa morda tudi zaradi nove in drugačne promocije prihaja še več obiskovalcev kot doslej.

Deli novico: