UPORABA SLUŽBENIH VOZIL V ZASEBNE NAMENE BO CENEJŠA: Vlada konkretno znižala obdavčitev v primeru vozil na električni pogon

Slovenija

Vlada si je pred dvema letoma na področju alternativnih goriv v prometu zastavila ambiciozne cilje, ki za zdaj izgledajo še precej oddaljeni, a enega od korakov v tej smeri je storila s pred kratkim sprejetimi davčnimi spremembami. Po novem letu bo namreč uporaba službenih vozil na električni pogon za zasebne namene manj obdavčena.

Uporaba službenega vozila tudi za osebne namene velja za boniteto, od katere mora delodajalec svojemu zaposlenemu obračunati davek. Bonitete delodajalci prikažejo v obračunih davčnih odtegljajev, v katerih prikažejo dosežene dohodke v določenem obdobju in od njih obračunajo davke in prispevke za socialno varnost. Pri tem med dodatnimi podatki med drugimi navedejo tudi zneske bonitete za uporabo osebnega vozila v zasebne namene.

V skladu z veljavnim zakonom o dohodnini se pri izračunu višine bonitete prvo leto v davčno osnovo delojemalca všteva 1,5 odstotka nabavne vrednosti vozila mesečno, nato pa se z leti uporabe vozila davčna osnova postopoma zmanjšuje. Za izplačila v letu 2018 je boniteto za uporabo osebnega vozila v zasebne namene obračunalo 4546 delodajalcev za 34.718 delavcev, so pojasnili na Finančni upravi RS. Skupni znesek plačil je znašal 37,5 milijona evrov.

Prihodnje leto se bo ta znesek predvidoma znižal. V skladu z novelo zakona o dohodnini, ki jo je DZ v okviru davčnega paketa za razbremenitev stroškov dela sprejel konec oktobra, bo namreč za vrednotenje bonitete za osebna vozila na električni pogon veljala posebna ureditev. V davčno osnovo za taka vozila se bo po novem letu namesto 1,5 odstotka vštevalo le 0,3 odstotka nabavne vrednosti vozila mesečno, so se ob potrditvi novele zakona o dohodnini strinjali poslanci.

Ugodnejšo davčno obravnavo za okolju bolj prijazna službena vozila je predvidel že akcijski program za alternativna goriva v prometu, ki so ga na ministrstvu za infrastrukturo pripravili na podlagi strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Sloveniji. Veljala naj bi do zaprtja cenovnih škarij med vozili, ki za pogon uporabljajo fosilna goriva, in vozili na električni pogon. 

Strategija, ki jo je vlada sprejela oktobra 2017, v ospredje postavlja električna in hibridna vozila ter vozila na okolju prijaznejša fosilna goriva. Med drugim je v njej predvideno, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencinski ali dizelski pogon.

Prodaja avtomobilov na električni pogon, za katerih nakup je mogoče pridobiti tudi subvencijo Eko sklada, v zadnjih letih raste. Potem ko jih je bilo leta 2014 po podatkih Statističnega urada RS v Sloveniji prvič registriranih le 13, je leto pozneje Eko sklad odobril že več kot 100 subvencij za nakup. Leta 2017 se je število subvencij za nakup električnega avtomobila povzpelo na 378, leta 2018 na 624, v prvih devetih mesecih letos pa so jih odobrili 720, so pojasnili na Eko skladu.

Od tega so približno polovico električnih avtomobilov kupili občani, polovico pa podjetja. Prvi se najpogosteje odločajo za modele Hyundai Kona EV, BMW i3 in Nissan Leaf, drugi pa za modele Smart Fortwo, Smart Forfour in BMW i3. Povprečna vrednost vozila na zadnjih dveh pozivih je bila 32.472 evrov, so še povedali na Eko skladu.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
kokodek |  09 .12. 2019 ob  12: 57
naj od pobranih davkov država subvencionira javni promet, zgradi železnico ...komur podjetje da v uporabo avtomobil pa naj plača davek!!!!!!!!
vseved |  08 .12. 2019 ob  21: 00
Država bo množično kupovala električne avtomobile in birokratom še pocenila vožnjo na račun davkoplačevalcev.