REŠEVALNA SLUŽBA SLOVENSKE ISTRE PO DOMNEVNI NEODZIVNOSTI: "V konkretnem primeru so bile vse ekipe zasedene"

Izola

Konec preteklega meseca smo poročali o izkušnji bralca, ki je zaradi slabega počutja zaposlene – slednja je sicer onkološka bolnica – v enem izmed portoroških lokalov klical 112 in prosil za reševalno vozilo. Ob drugem klicu naj bi mu v klicnem centru dejali, da "rešilec še ni štartal, ker zdravnik, ki je na terenu, tega še ni odobril". Zaposleno so naposled sami odpeljali v izolsko bolnišnico. Pridobili smo tudi odziv Regijskega centra za obveščanje (ReCO) Koper, da pa bi situacijo še dodatno razjasnili, smo se z vprašanji obrnili še na Reševalno službo slovenske Istre oziroma na Zdravstveni dom (ZD) Izola.

Bralca je zanimalo predvsem, kdo je odgovoren za to, da ob omenjenem dogodku niso dobili reševalnega vozila. Po njegovem pričevanju jim v klicnem centru niso dali niti informacije o tem, koliko časa bi bilo potrebno na reševalno vozilo čakati. Vodja ReCO Koper Igor Marsetič nam je pojasnil, da so se odzvali na oba klica in ju ustrezno obravnavali. Dodal je, da "nikakor ne gre za neodzivnost službe 112".

Preverili smo, kakšen je sploh postopek, da klicni center ob nujnem klicu pošlje rešilca na teren in ali mora odhod rešilca vsakič potrditi zdravnik. V ZD Izola pojasnjujejo, da dispečer ob prejemu klica sledi protokolom in določi prioriteto klica. Dispečer se glede na prejete podatke odloči, katera ekipa bo izvozila. "Ali bo to ekipa MoERea, vozilo urgentnega voznika (VUZ) ali NRV tim brez zdravnika, ki pa se aktivira po predhodnem posvetu z zdravnikom. V navodilu za uveljavljanje pravic zavarovanih oseb do prevoza z reševalnimi in drugimi vozili je izrecno določeno, kdaj pripada nalog za prevoz in kdo ga sme izdati," pojasnjujejo.

Dispečer ob vsaki intervenciji aktivira ekipo

"Če je v primeru (klicu) aktiviran zdravnik, se on odloči ali bo izvozil ali bo poslal reševalno vozilo brez zdravnika," še dodajajo.

Prosili smo tudi za pojasnilo, kakšen je postopek v primeru, ko gre za nujno situacijo, zdravnik pa je na terenu in kdo v tem primeru sprejema odločitev oziroma odobri, da se pošlje rešilca. Kot pravijo, lahko dispečer aktivira NRV tim, če bolnik oziroma pacient ni življenjsko ogrožen in torej ne rabi zdravniške obravnave na terenu, potrebuje pa oskrbo in prevoz, za življenjsko ogrožajoča stanja ob zasedenosti zdravniških ekip in ostalo. "Jasno mora biti, da se izvoz reševalnega vozila nikoli ne odobrava. Dispečer je tisti, ki vsako intervencijo posreduje pravi ekipi oz. aktivira ekipo," odgovarjajo.

V kakšnih primerih rešilca ne pošljejo?

Na vprašanje, v kakšnih primerih rešilca ne pošljejo, odgovarjajo: "Če zdravnik oceni, da ni potrebe po intervenciji, ali pa če se dispečer ali zdravnik dogovorita s svojci, da pacienta sami odpeljejo do ustrezne ustanove (seveda če stanje pacienta v tem primeru ni življenjsko ogrožajoče)." Kot pravijo takšni primeri niso pogosti, a dodajajo, da je odvisno od vsakega klica posebej, kako se bo intervencija zaključila.

"Dispečer ve, kje so ekipe, ne ve pa, kaj se na lokaciji dogaja"

Naš sogovornik je, kot pravi, prosil tudi za informacijo, koliko časa bi bilo potrebno čakati na rešilca, a mu gospod v klicnem centru na to vprašanje ni znal odgovoriti. Vprašali smo, ali ima klicni center to informacijo in ali bi oseba v klicnem centru morala podati informacijo, koliko časa bo potrebno čakati na reševalno vozilo?

Kot pravijo, dispečer točno ve, kje so ekipe. "Ne ve pa, kaj se na sami lokaciji dogaja. Včasih se intervencija zaradi nepredvidljivih dogodkov podaljša ali pa je stanje pacienta drugačno, kot je bilo ob klicu. Dispečer ne ve, kdaj bodo ekipe zaključile intervencijo. Seveda je tukaj tudi potrebno vedeti, da se zdravnik, ki pokliče na kontaktno številko ali mu dispečer preveže klic, dogovori s sogovorniki določene zadeve, ki jih dispečer ne izve," pojasnjujejo.

Zato dispečer ne podaja informacij klicateljem o tem, kdaj pride ekipa, saj se lahko vmes zgodi sprememba zaradi okoliščin, ki jih dispečer ne pozna. Ocena časa prihoda namreč ne bi bila realna.

In kdo je odgovoren?

Po besedah našega sogovornika so na številko 112 klicali dvakrat, nato pa tudi tretjič, da bi pridobili informacijo o tem, kdo je odgovoren za to, da se v tako nujnem primeru ne pošlje rešilca, a odgovora niso dobili. Enako vprašanje smo naslovili tudi na ZD Izola. "Težko je govoriti o tem, kdo je odgovoren, če nekdo sistema ne pozna. V konkretnem primeru so bile vse ekipe NMP na Obali zasedene. Dispečer je intervencijo predal dežurnemu zdravniku," so nam pojasnili.

V ZD Izola pojasnjujejo, da se vse več klicev spreminja v verbalno nasilje nad zaposlene "in redki so tisti, ki še razumejo, da v nekaterih primerih ni možno zagotoviti optimalnih pogojev". Po besedah našega sogovornika naj bi mu oseba na drugi strani telefonske zveze ob poizvedovanju, kdo je odgovoren, da rešilec ni bil poslan, odgovoril, naj napiše pritožbo in da bo ta prišla v prave roke.

"Pritožbeni postopki so jasni in predpisani, predvsem pa urejeni tako, da ne ovirajo tekočega dela," uvodoma pojasnjujejo v izolskem zdravstvenem domu. Kot pravijo bi reševanje pritožb na linijah, ki so namenjene intervenciji in prek oseb, ki so v danem trenutku v urgentni službi, zasedalo prepotrebne zmogljivosti reševalne službe in oviralo dostop tistim, ki potrebujejo pomoč.

"Vsak klic na nujne številke mora trajati le toliko časa, kot je to potrebno za učinkovit odziv. Dejstvo je, da je število pritožb nezanemarljivo, med njimi pa je veliko takih, ki temeljijo na neznanju. V sistem NMP na Obali se vključujejo vsi trije zdravstveni domovi in od vsake intervencije je odvisno, kako bo vodena. Če bi bila v konkretnem primeru pritožba naslovljena na ZD Izola, kamor spada Reševalna služba slovenske Istre, bi pritožbo ustrezno obravnavali in pritožniku posredovali odgovor. Če bi se pritožba nanašala na postopke, ki niso v pristojnosti RSSI, pa bi pritožniku pojasnili, katera ustanova je vodila intervencijo in kam naj se nanjo obrne," so še dodali. Do tega trenutka pa pritožbe glede omenjenega primera niso prejeli.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
JKDWingChun |  06 .05. 2022 ob  17: 57
Ma deeej nehajte dej. Tudi te laži smo ze slisali nekaj let nazaj ze ene parkrat.
Pa sej Slovenija ni jebeno ogromna drzava! Kaj so vsi ljudje naenkrat imeli tako smolo da so vsi imeli nesreče in so prav takrat morali vsa vozila na delo?
Prišparajte take laži za vaše vnučke ko jim boste razlagali pravljico za lahko noc!
Že dolgo se ve da preverijo o komu se gre in če je premožen priletijo takoj ali pa da je kdo od njihovih doma! Drugace se jim ne da premaknit. Ampak štrajkat eee to pa znajo ja za višje plače!
Pomahaj z denarjem pa ti bojo lizali rit cel lajf. Samo denar je pomemben. Nobeno življenje ne več. Na žalost je to krepalo ze cirka 30 let nazaj