LUKA KOPER IZGUBLJA PREDNOST? Prvi evropski mednarodni carinski koridor bo med Trstom in Beljakom

Trst

Z januarjem bo med tržaškim pristaniščem in velikim regijskim logističnim vozliščem v Brnci pri Beljaku zaživel mednarodni carinski koridor, prvi te vrste v Evropi. Dogovor o tem bodo italijanski in avstrijski partnerji podpisali danes na Dunaju, od koridorja pa si obetajo rast zunanje trgovine na širšem območju.

Blago, ki bo prispelo v Trst, bo tako po izvedenih sanitarnih in varnostnih pregledih, po železnici po Kanalski dolini potovalo proti srednji in severni Evropi, carinski pregledi pa bodo izvedeni šele v logističnem vozlišču v Brnci južno od Beljaka na avstrijskem Koroškem. Tam pod okriljem avstrijskih železnic ÖBB in dežele Koroške nastaja največje logistično vozlišče v regiji, katerega del je tudi intermodalni kontejnerski terminal.

Dogovor bodo danes na Dunaju po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA in italijanske agencije Ansa podpisali predstavniki ÖBB oziroma njene logistične družbe Rail Cargo Austria, tržaška pristaniška uprava, italijanske in avstrijske carinske oblasti ter dežela Koroška.

"S prvim mednarodnim carinskim koridorjem v Evropi bomo pospešili tako uvozne kot izvozne postopke v smeri vozlišča, ki je pomembno za obe državi ter za širšo regijo srednje in vzhodne Evrope," je v sporočilu za javnost zapisal vodja tržaške pristaniške uprave Zeno D'Agostino.

Obenem naj bi koridor tudi olajšal premike blaga z ladij na železnice, partnerji pa s pospešeno birokracijo računajo na večjo konkurenčnost tržaškega pristanišča, ko gre za avstrijsko gospodarstvo in širše območje.

Kot najpomembnejša vstopna in izstopna točka za avstrijsko gospodarstvo sicer še vedno velja Luka Koper, s tem poslom pa torej pristanišče v Trstu krepi svoj položaj.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
joe jaxson |  02 .12. 2022 ob  22: 12
gutte morgen 2. tir !?