ŽELEZNIŠKO VOZLIŠČE NA GORIŠKEM: Povezati Šempeter, Vrtojbo in obe Gorici

Goriška

Evropska poslanka Patricija Šulin (EPP/SDS) je na današnjem srečanju z župani na Goriškem govorila o projektu za oživitev železniškega vozlišča Gorica-Nova Gorica-Šempeter-Vrtojba. Slednji spada med 15 takih v EU, ki jih želijo vzpostaviti, da bi s tem povečali možnost za hitrejši razvoj območij in boljšo povezavo med državami.

Medtem ko je Italija z vključitvijo med strateške projekte za izgradnjo manjkajočega polkrožnega dela železniške proge zagotovila 4,5 milijona evrov, Slovenija tega projekta ni uvrstila na seznam strateških. To bi pomenilo, da bi okrog pol milijona evrov finančnih sredstev lahko pridobila iz evropskih skladov.

Župani mestnih občin Nova Gorica in Gorica, Matej Arčon in Rodolfo Ziberna, ter občine Šempeter-Vrtojba Milan Turk so pred mesecem dni zaradi omenjenega projekta obiskali Bruselj in ga tam predstavili kot enega pomembnejših za razvoj Goriške. Če so pred osamosvojitvijo Slovenije tovornim vlakom, ki so povezovali Slovenijo in Italijo, priključili tudi po vsaj en potniški vagon, pa so povezavo železniškega potniškega prometa popolnoma prekinili.

Tako danes ni mogoče z vlakom s slovenske na italijansko stran, čeprav tovorni vlaki še vedno nekajkrat na teden povezujejo območje preko državne meje. Ponovna vzpostavitev povezave bi imela poleg gospodarskega predvsem simbolični pomen, saj bi čezmejno povezala somestje. Župani pa so še prepričani, da bi bila železniška povezava potrebna tudi zaradi turističnega in logističnega pomena Goriške.

Ponovna vzpostavitev bi dala novega zagona tudi gospodarskemu razvoju območja, je bil prepričan Ziberna. Zgraditi bi morali polkrožno železniško navezavo na obstoječe tire, da ne bi bilo več potrebno obračanje vlakov v Novi Gorici ob morebitni navezavi na Sežano in naprej na Ljubljano. Na slovenski strani pa bi poleg polkrožne proge morali poskrbeti tudi za elektrifikacijo dela železniške proge.

Z vzpostavljeno povezavo Nova Gorica-Gorica-Tržič-Trst-Sežana-Nova Gorica bi vzpostavili krožno progo, ki bi lahko služila tudi nekakšen drugi tir v primeru večjih prometnih obremenitev, je dejal Turk. "Res pa je, da bi na tak način krepili Trst in njegovo zaledje, zato je vprašanje, ali bi to tudi ustrezalo Ljubljani," je še dejal.

Po besedah drugih udeležencev pa bi lahko že danes vzpostavili omenjeno povezavo, saj bi potniški vagon lahko kar priključili tovornim vlakom. Predsednica Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje (EZTS) GO Sandra Sodini pa je povedala, da je razlog predvsem tehnične narave, vendar bi ob manjši modernizaciji sedanje železniške proge lahko vzpostavili tudi to linijo.

Sodelujoči na današnjem pogovoru so se strinjali, da bi bila železniška povezava na Goriškem potrebna, prav tako bi za ureditev potrebnih tehničnih pogojev in gradnjo manjkajočih delov lahko pridobili evropska sredstva. Potrebno bi bilo le nekoliko boljše načrtovanje projektov, pri čemer sta na potezi predvsem slovensko ministrstvo za infrastrukturo in slovenska vlada.

Deli novico:

abcč |  20 .11. 2017 ob  15: 19
Na žalost se to nahaja na Goriškem(Primorska), tako da ni verjeti, da bi takšen projekt uspel oziroma, da bi ga država/vlada/ministrstvo odobrilo in (so)financiralo.
Če bi bilo v LJ, bi ta lok in elektrifikacija že zdavnaj bila...

NAJ SE ŽE ENKRAT PRIMORSKA ODCEPI OD OSTALE SLOVENIJE!!!