SE OBETA UKINITEV VINJET? Evropska komisija z novim predlogom

Svet

Do konca meseca naj bi Evropska komisija sprejela predlog, ki določa višino cestnin na osnovi količine izpustov ogljikovega dioksida in prevožene razdalje. Gre za predlog, ki nasprotuje vinjetnemu sistemu.

Predlog naj bi Evropska komisija predstavila konec maja. Pri določanju načina obračunavanja cestnin za osebna vozila naj bi glavno besedo sicer obdržale države članice, poroča Siol. Sicer gre za prvi predlog sistemske ureditve plačevanja cestnin na nivoju EU. Danes se cene in način plačevanja od države do države zelo razlikujejo.

Posledice takšnega predloga bodo pomembne. Avtoprevozniki s starimi tovornjaki bodo morali plačevati višje cestnine, kar jih bo skoraj zagotovo prisililo v nakup modernejših tovornjakov.

Po neuradnih informacijah naj bi predlog nasprotoval vinjetam in predvideval njihovo postopno ukinitev.

Deli novico:

Niki |  25 .04. 2017 ob  17: 21
Se popolnoma strinjam s Pjerotom !! Mi ko imamo avtomobile na plin bi morali ceneje placati, saj manj onesnazujemo okolje, po njihovi logiki, a v resnici in realnosti ni tako . Tudi z Brunotom se strinjam , najboljsa varianta je , da naj vsak placa kolikor potrebuje, tako kot imajo v Italiji, to je za mene najboljsa !
@ Pjero | danes ob 18:31  |  24 .04. 2017 ob  19: 58
in kaj je tukaj koristnega?
Pjero |  24 .04. 2017 ob  18: 31
Vendar se je neki birokrat v Bruslju spomnil nekaj koristnega za državljane EU. To, kar se pri nas dogaja je že tu mač. Pri nakupu goriva te upalijo, pri registraciji te upalijo za cestno takso, z vinjetami je pa še pika na i. Ceste so pa gorje svinji.
@ @bruno | danes ob 13:29  |  24 .04. 2017 ob  14: 59
se strinjam s teboj, lepo in pravilno si zapisal, da denar za vzdrževanje in obnovo cest plačaš že ob registraciji vozila, ampak tukaj govorimo o avtocesti in vinjeti, to je pa verjetno razlika. In po tvoje za kaj je namenjen denar od vinjet če ne za popravilo in vzdrževanje AC.
Se pa strinjam, da bi se vinjete odpravili in naj vsak plačuje tolikor kolikor se vozi po AC. Bil je dober prejšnji sistem in tudi elektronski nebi bil slab, ampak kakrkoli bo veljalo za AC bo denar izključno (naj bi bil) namenjen za obnovo, vzudrževanje in gradno AC in ne ostalih cest. Da pa bi na AC pobirali davek za izpušne pline pa se mi zdi butasto ker pol pa se bo tovorni promet preusmeril na navadne ceste kjer se bo to dalo, in potem?
Če pa bi se denar od vinjet ali kakršnega koli cestninjenja AC prenesel na letno dajatev, ki jo zdaj plačujemo ob registraciji, pa mislim, da bi marsikdo tanko piskal, tako, da tvoj komentar ne vzdrži ravno najbolj.
Jaz imam občutek da bi z pobiranjem okoljskih dajatev EU rada zaščitila proizvajalce tovornjakov, da gredo stari v odpis in da se kupujejo novi in tako bi vsi v EU prispevali denar za par firm v evropi kar se mi pa sploh ne zdi primerno. Bi bilo prav, da glede tega vsaka država poskrbi zase tako za firme kot za ceste.
Bedarija |  24 .04. 2017 ob  14: 44
Sej itak plaćaš več preko goriva ki ga država fino zaračunava potem so tukaj tudi drugi stroški kot so obraba materiala kot so gume od češa pa živijo avto servisi in trgovine z rezervnimi kosi potem še razne cestne takse problem uradnikov je si samo izmišljuje jo neke težave ki jih potem oni kao rešujejo samo da jim ni potrebno konkretno delat barabe barabinske
miha |  24 .04. 2017 ob  14: 37
cestninske postaje so podrli, a bodo zdaj montirali nove? :)
@bruno |  24 .04. 2017 ob  13: 29
Denar za vzdrževanje in obnovo cest plačaš že ob registraciji vozila. Podpiram ukinitev vinjet. Naj vsak plača toliko kolikor AC uporablja.
giordano |  24 .04. 2017 ob  12: 16
tudi zrak bojo čistli s tem dnarjem
bruno |  24 .04. 2017 ob  11: 47
sem vedno mislil, da je cestnina namenjena zbiranju denarja za obnovo, popravilo in izgradnjo avtocest. Kot kaže nov predlog EU, pa naj bi to bilo namenjeno za vzpodbujanje prodaje tovornjakov in tako reševanje avtomobilske (tovornjaške) industrije neklaterih evropskih držav, na račun drugih držav.