Na novih temeljih se Bovcu obeta rekordna sezona

Posočje

Bovec je bil kot turistična destinacija v zadnjem letu in pol predvsem zaradi poročanja o težavah kaninskega smučišča v slovenski javnosti naslikan v precej črnih barvah. Kanin je seveda resna in velika težava Posočja, nikakor pa ni edini obraz turizma v dolini, so prepričani v Lokalni turistični organizaciji Bovec, kjer obetajočo poletno sezono, po prvih podatkih bi ta lahko bila celo rekordna, gradijo na novih temeljih.

"Letos imamo v Bovcu kar vrsto novih, zanimivih stvari, ki pričajo o kreativnosti in iniciativnosti naše turistične destinacije," nam je povedal novi direktor Bovške Lokalne turistične organizacije Janko Humar in izpostavil najpomembnejše: "Imamo nov zipline v kanjonu Učje – nove ponudba adrenalinskih posoških dejavnosti, v Čezsoči imamo novega ponudnika izvajanja dejavnosti Zorbninga, v Bovcu imamo nov prispevek k razvoju wellnessa – apiterapijo v čebelnjaku. Pred kratkim smo bili priča otvoritvi novega Hostla Soča Rocks v središču Bovca, ki ponuja 60 novih postelj in prinaša ponudbo za nov segment, ki je bil prej nekoliko zanemarjen, imamo novo razstavo v Klužah, ki jo lahko vključimo v kontekst obeleževanja 100. obletnice vojne," je nekatere člene nove ponudbe izpostavil Humar in k novostim prištel tudi lani vzpostavljeno Alpe Adria Trail – mednarodne poti treh dežel, ki vodi od Grossglocknerja do Jadranske obale. "Lani se je ta projekt  začel, beležili smo okrog dva tisoč pohodnikov, letos pa pričakujemo, da se bo ta številka najmanj podvojila." 

Na Bovškem so z gradnjo nove ponudbe pričeli predvsem zato, ker se soočajo z dejstvom, da je bil v minulem letu  medijski odziv preveč osredotočen zgolj na dogajanje na Kaninu. "Zaprtje smučišča je preglasilo vse ostalo dogajanje v Bovcu, kar seveda ni prav. Konec koncev še v najboljših časih Kanin ni nikoli prispeval več kot 20 odstotkov celotnega turističnega proizvoda," je povedal Humar in dodal, da smučišča vseeno ne gre zanemarjati in da je treba narediti vse, da se Kanin ponovno oživi. "To je ena izmed največjih neizkoriščenih priložnosti in jo je treba postaviti na noge, pod nujno!"

Novi temelji na novi podjetniški iniciativi

Na Bovškem se tako trenutno osredotočajo na 80 odstotkov dogajanja, ki temelji na sodobnih trendih, na ponudbi, ki je v svetu moderna in je iskana, za katero obstaja veliko povpraševanje. "V te trende se vključujejo novi, mlajši ponudniki, ki gradijo svojo ponudbo na drugačnih temeljih, kot so bili stari projekti, ki se počasi umikajo iz aktivnega turističnega prostora. Soočamo se s tistim pravim razvojem turizma, s tisto organsko rastjo na novi podjetniški iniciativi, družinski tradiciji, osebnim angažmajem," pove Humar, ki je prepričan, da je turizem ravno tako počasi rastel v ostalih alpskih deželah, a tam raste že zadnjih sto pri nas pa šele 20 let. "Potrebujuemo še nekaj časa, da destinacijo razvijamo do tistega nivoja, kot bi si želeli."

Če vreme ne zagode, bo sezona odlična

Humar se sicer nadeja dobre, če ne celo odlične sezone. "Nerad govorim o rekordih. V vsakem primeru pa je turizem dejavnost, ki že v sami osnovi zahteva neki zdrav optimizem, tega pa letos potrjujejo tudi podatki." V aprilu, maju in juniju tako na Bovškem beležijo dobre rezultate. "Če ne bo hujših zadreg s slabim vremenom, od katerega smo v veliki meri odvisni, potem nimamo razloga, da ne bi pričakovali odlične sezone."

Pri Lokalni turistični organizaciji Bovec so pričeli tudi s spreminjanjem marketinške strategije. V Bovcu in v celotni dolini Soče želijo poudariti tisto, kar je res njihovo. "Poudariti želimo tiste vidike naše ponudbe, na katerih smo najmočnejši in v tem kontekstu smo gotovo prvi in zmagovalni na področju aktivnega turizma," je prepričan Humar.

Večina gostov v kampih – manjka jim postelj

V Bovcu kot v celotni dolini Soče večino nočitev prevzamejo kampi, kar je na eni strani odziv dopustnikov,  ki prihajajo v te konce. Večina si jih želi čim večjega doživljanja okolice v naravi. Po drugi strani je to lahko znak pomanjkanja hotelske infrastrukture. "Brez primernih hotelov nam je onemogočen kongresni turizem in seveda izgubljamo skozi to tržne priložnosti in v tem kontekstu bomo morali najti neke rešitve," še pove Humar, ki je prepričan, da teh rešitev ne moreta iskati občina in domača LTO, ampak je to sestavni del podjetniške iniciative. "Po dolini lahko najdemo 30 novih mladih ponudnikov, ki na trgu lahko ponudijo 20 ali 30 postelj in iz tega zametka računam, da bodo rasle večje zgodbe. Glede na to da nimamo časa, bi si želeli in bi bilo prav, da bi malce bolj intenzivno iskali investitorje od zunaj, da bi to luknjo,  ki nam manjka, zapolnili čim hitreje," zaključi Humar.  

Deli novico: