Kje je meja med zgornjo in spodnjo Vipavsko dolino?

Vipavska dolina

To je vprašanje, ki si ga je zastavil vinar iz Vipavske doline, razočaran, da dolina po štiriindvajsetih letih, neštetih poizkusih, projektih in kupih zapravljenega davkoplačevalskega denarija še ni enotna blagovna znamka. Povod za tokratno razburjenje je povsem praktične narave. »Zgornjevipavci« in »Spodnjevipavci« bodo strategijo turizma brusili na isti dan ob isti uri, vsak seveda na svojem koncu. Ogorčen vinar ne ve, kateremu posvetu bi se pridružil, v svojih dilemi pa ni edini. 

Vipavsko dolino, predvsem njeno umirjenost, so občudovali tudi novinarji New York Timesa

Mesec dni po lokalnih volitvah, ki jih je tokrat, kot še nikoli, zaznamovala predvolilna kampanja polna turističnih tem, je očitno čas, da se preberejo ideje in obljube dane v predvolilni kampanji. Turistični ponudniki z novogoriškega konca Vipavske doline, bodo nove ideje zbirali na delavnici imenovani Zgodbarjenje, v organizaciji novogoriškega TIC-a. Ajdovci in Vipavci pa bodo dolino povezovali v enoten prostor na javnem posvetu o turizmu v organizaciji MC Hiša mladih. Posveta se bodo udeležili predstavnik TIC Ajdovščina, TIC Vipava, ajdovski župan Tadej Beočanin, predstavnik vipavske občine, ter Razvojna agencija ROD.

Na vprašanje, kako to, da se bosta dva tako pomembna dogodka iste turistične destinacije odvila istočasno, so nam v MC Hiša mladih in TIC Nova Gorica odgovorili, da eden za drugega preprosto niso vedeli.

Po naših podatkih naj bi se po javni razpravi v popoldanskih urah odvila še zaprta razprava na temo snovanja destinacijske znamke Vipavska dolina. Pobudnik omenjenega sestanka naj bi bil ROD.

Najprej bi povezali Ajdovščino in Vipavo

V Ajdovščini bo okrogla miza z naslovom "Vipavska dolina enotna blagovna znamka" potekala v sklopu festivala Hiše mladih. Kot nam je povedal  Matjaž Jazbar iz MC Hiša mladih pa bodo na posvetu gledali predvsem v prihodnost in na povezovanje. "Ne bomo se ozirali v preteklost in iskali napak, zazrli se bomo v prihodnost in iskali skupne točke, na podlagi katerih bomo lahko sodelovali." Ajdovci ob tem na posvet subjektov s "spodnje" Vipavske niso povabili, saj menijo, da je povezovanje Ajdovščine in Vipave dovolj dober prvi korak.

Ravno tako v torek v dopoldanskih urah delavnico snovanja novih turističnih zgodb organizira novogoriški TIC. Dejano Baša, vodjo TIC Nova Gorica, smo v telefonskem pogovoru ujeli ravno na Dunaju, kjer je na sejmu skupaj z zavodom Trg Vipava in Brdi predstavljala Vipavsko dolino in Goriško regijo (Ajdovci se sejma niso udeležili). Kot nam je povedala Baša, za nobenega izmed dveh posvetov v Ajdovščini ni vedela, v sočasnosti dogodkov pa ne vidi pretiranega problema, saj je njihova delavnica namenjena turističnim ponudnikom iz Mestne občine Nova Gorica. Sama sicer Vipavsko dolino čuti in vidi kot enoten prostor, za skupno sodelovanje pa bi se morali odločiti vodilni v vseh petih občinah, ki sestavljajo dolino. Baša delavnice, na katero se je že odzvalo prek trideset ponudnikov, ne bo odpovedala ali predstavila, vtikanje Mladinskega centra v turizem pa se ji ne zdi dobro. "Dokler bomo dovolili, da bo lahko vsak govoril o turizmu, potem bo tako stanje, kot je."  

Vinarji so prepričani, da bi se morala dolina, kot enoten vinorodni okoliš, tržiti tudi kot enoten turistični produkt

Turista ne zanima ali je v Ajdovščini ali v Šempasu

Da se bosta oba posveta odvila v torek v dopoldanskem času je najbrž res zgolj naključje, ki pa ni pustilo hladnih nekaterih turističnih ponudnikov povabljenih na oba dogodka. "Edina rešitev za Vipavsko dolino je povezovanje in to ne samo Vipave in Ajdovščine. Turista ne zanima ali je v Ajdovščini ali v Šempasu. Zakaj se vedno delimo na zgornjo in spodnjo Vipavsko dolino, namesto da bi se usedli in naredili nekaj skupaj?" se sprašuje turistični ponudnik, ki deluje na področju celotne Vipavske doline. Razočaran je, da turistične organizacije obdelujejo vsaka svoj vrtiček in delajo po liniji najmanjšega odpora. "Zadeve bi morali gledati širše, kot celoto, ne da se dela po svoje in se meče denar skozi okno, namesto, da bi vzpostavili znamko, kot jo imajo na primer Brda."

Drugi ponudnik absurdnost situacije ponazori s primerom različnih promocijskih materialov. "Ajdovci vse prospekte naredijo 'Vipavska' in na njih označijo 'zgornji del'. Goričani vse prospekte naredijo 'Vipavska' prevečkrat tudi 'Goriška' in označijo svoj del." Ponudniku se zdi omenjeno početje skrajno zgrešeno in neumno, na račun peskovniških igric pa da se ustvarja tudi gospodarska škoda. 

Deli novico:

patriot |  14 .11. 2014 ob  18: 12
"Verjetno je občinska meja tista ločnica, ki deli Vipavsko dolino!"
Optimist |  14 .11. 2014 ob  11: 47
Vsaka ideja in vsaka debata o združevanje je dobrodošla. Predvsem se morajo za sodelovanje odločit vodilni (župani in sveti).

LP