Hitra cesta H4 simbol zanemarjanja Goriške

Goriška

Vsak, ki se je te dni peljal po hitri cesti H4 med Vrtojbo in Razdrtim, je že lahko začutil moč burje, ki bo skoraj gotovo tudi v letošnji sezoni poskrbela, da bo cesta večkrat zaprta za tovornjake, hladilnike ter kamp prikolice, kakšen dan pa najbrž tudi za vsa promet. Jasno je, da je razvoja os Koper, Ljubljana, Maribor za slovensko politiko pomembnejša od osi Videm, Nova Gorica Ljubljana, a država na vzdrževanje hitre ceste ne bi smela pozabiti, saj zaradi slabega stanja ne trpi zgolj lokalno gospodarstvo, temveč tudi varnost udeležencev v prometu.

Dars je letos spomladi javnosti obvestil, da je tik pred izbiro izvajalca za postavitev protivetrne zaščite, ki bi bila postavljena na dvajsetih kilometrih hitre ceste med Razdrtim in Vipavskim Križem. Zaščito, ki bi zdržala sunke vetra, močnejše od 200 kilometrov na uro, bi najprej postavili na ravninskem delu, nato še na Rebrnicah. Kje se zapletajo stvari okrog 25 milijonov evrov težkega projekta, ni znano.

Marsikdo se je verjetno že vprašal, kakšen kulturni šok doživlja tujec, ki se iz Vidma vozi proti Ljubljani. Medtem ko se po italijanski strani do Gorice pripelje po popolnoma obnovljeni hitri cesti, ga v Slovenji najprej pozdravi cestninska postaja Bazara z razbitimi protihrupnimi stekli in luknjasto cesto, ki se vleče vse do Vipave.  

Hira cesta med Vrtojbo in Razdrtim je v celoti odprta že pet let, še pred njenim odprtjem pa so odgovorni obljubljali postavitev protivetrnih ograj, ki bi omogočale, da bi se promet nemoteno odvijal tudi ob orkanski burji. Pet let po odprtju celotnega kraka hitre ceste o protivetrni zaščiti ni ne duha ne sluha, še več, DARS se ne loti niti nujnih popravil hitre ceste, ki ob vedno gostejšem prometu postaja vse nevarnejša.

Nemec pisal predsedniku uprave DARS

Ogorčen nad obnašanjem DARS je tudi poslanec Socialnih demokratov Matjaž Nemec (na fotografiji spodaj), ki je že v sredini oktobra na predsednika uprave, mag. Matjaža Kneza, naslovil pismo, v katerem ga sprašuje, kdaj bo na vrsto za temeljitejša popravila in inštalacijo obljubljene protivetrne opreme prišla severnoprimorska hitra cesta.

"Po moji oceni imamo najslabše vzdrževano avtocesto. Še letos je bilo govora, da se bo začela gradnja protivetrne zaščite, a nihče ne ve, kaj se dogaja. Slabo je tudi vzdrževanje. Gre za zdelano asfaltno podlago, gre se za protisvetlobne zaščite, ki jih burja vsakič polomi, protihrupne ograje ob Bazari so vse razbite," je pismo predsedniku uprave DARS za Regional pokomentiral Nemec.

Ostali kraki se obnavljajo, le H4 ne …

"Vprašanje sem najprej naslovil na DARS, s problematiko pa sem že seznanil ministra," je  še povedal Nemec, ki sicer odgovora od DARS ne pričakuje. Zaveda pa se pomembnosti izvajanja pritiska na upravljavca hitre ceste, saj bi se ta lahko ob pomanjkanju sredstev za popravila cest odločil, da se prenove loti na kakem drugem kraku. "To ni nova stvar, gre samo za realizacijo obljub. Avtocesta se samo flika in še ni bila deležna večje obnove, medtem ko se obnove na drugih krakih po Sloveniji dogajajo," je povedal Nemec in spomnil, koliko protihrupnih ograj je bilo v preteklem letu postavljenih na štajerski pa tudi primorski avtocesti.

Nemec sicer pričakuje, da bo do realizacije projekta protivetrne zaščite prišlo še v času Cerarjeve vlade, "kdaj točno, je zelo nehvaležno napovedovati," je ob tem dodal Nemec, ki za uresničitev projekta računa tudi na pomoč poslanskih kolegov in županov iz Goriške regije.

Deli novico: